tisdag 24 november 2009

Kväll.

Är så trött. Och Pom vrider och väder på sig som att han skulle ha myror i blöjan. Misstänker att natten blir lång.

Skulle egentligen baka bröd (och tipsa Mrs H om ett finfint recept), städa och förbereda inför morgondagen. Men nej. Istället har jag suttit med en Pom i famnen och ett glas glögg i näven. Har inte gjort så mycket mer produktivt än formulerat två uppmaningar till mig själv:

1) Köp ALDRIG mer Bamsetandkräm. Den blåa sega massan som för egen maskin tar sig ur tuben och klistrar sig på allt från tvättställ till sockar är hemsk! Den förökar sig också. En liten tub räcker säkert till att blåifiera ett helt badrum och ett halvt kök. Tänk då vad den kan göra i munnen på era barn! Undvik, är dagens uppmaning, till mig såväl som till er.

2) Kinders överraskningsägg är inget annat än förbaskat hyckleri och båg. Choklad - ja, Överraskning - jodå, Leksak - nej. Skitsak snarare. Det är en förbannad överraskning för barnen att det ligger skitsaker som går sönder efter tre och en halv sekund i den äggformade chokladen. Undvik. Dagens andra uppmaning.

Nu ska jag sova. Eller i alla fall försöka. Det är visst en pistolman inne hos House, måste kika lite.

6 kommentarer:

  1. Det kan vara så att överraskningen är att det är chokladen som är bästa leksaken. Vi delade äggen i skarven och hade halvorna som koalanäsor. De blev dock sällan långvariga de där koalanäsorna. Ungefär: "Kolla, koalanäsa! *mums*". Nä, nu överdrev jag min viljestyrka. Det var snarare: "koala*mums*näsa"

    SvaraRadera
  2. Hoppas att den nyvaccinerade mår bra och att ni fått sova bra inatt . Kramar till hela familjen Skryt.

    SvaraRadera
  3. No pressure med brödet alltså! Har själv kört nattvak i natt med 14-månaders flicka med annalkande kindtänder, känner inte heller bagar-känslan idag =), hoppas alla kryar på sig!

    SvaraRadera
  4. Äh, väx upp - Koalanäsa? Det har jag aldrig lekt! däremot brukade jag stoppa bakpulver och vatten i ägget för att försöka få till en mindre sprängladdning.

    Anita - Risigt är vad det är. Tack för kramen!

    Mrs H - Usch då, inte roligt med kindtänder! Hoppas kommande nätter blir bättre. Nä, brödet skall bakas, så snart Pom vill släppa greppet om min hals.

    SvaraRadera
  5. Jag är helt med dig ang Bamsetandkrämen, den är från helvetet... Köper numera en med en haj på,den är betydligt mer medgörlig.

    SvaraRadera
  6. Mrs N - haj? Jag ska ut och leta!

    SvaraRadera