fredag 13 november 2009

Samtal inför framtida studier.

Jobbcoach: - "Jaha, vad känner du att skulle vilja jobba med?"

Skrytmorsan
: - "Jag vet faktiskt inte alls. Har ingen aning. Det ser du ju på vad jag har läst, ingen ordning över huvud taget. Planlöst pluggande. Jag är helt blank."

Jobbcoach
- "Men, om du funderar lite. Har du ingen idé?"

Skrytmorsan
- "Nej. Nix. Eller... ja, människor tror jag. Fast också papper. En kombination. Ett drömyrke är ju mäklare. En god blandning av pappersarbete och mänskliga kontakter. Sen funderade jag på Kronofogde, det vore nog roligt och omväxlande. Arbetsterapeut skulle kanske vara ett alternativ även. Eller Sjukgymnast, det känns lite lika på något vis. Ja, kontakten med människorna alltså. Sen har jag ju alltid älskat att skriva, det är mitt absolut största intresse. Så, författare va.. det vore någonting det. Fast man kan ju skriva inom en massa andra yrken, även om det är lite styrt. Kanske läkarsekreterare! Det vore trevligt, ett riktigt bra jobb tror jag. Eller som någon form av receptionist, det är ju också en blandning av uppgifter. Ja.. inom logistik kanske. Logistik gillar jag verkligen. Industrin känns som ett schysst alternativ, inom logistik då. Eller egentligen vad som helst. Jag skulle kunna skala kablar och skruva väggplattor också. Inte för det. Kul med ett jobb där man får röra lite på sig. Målare kanske. Eller plattläggare. Fasen vad man skulle kunna gör fint hemma sen, när man lärt sig. Egentligen är väl elektriker ett bra alternativ då, göra värsta kopplingarna hemma så alla kablar ligger gömda i väggarna. Jodå, fint som snus. Och på tal om snus.. en såndär samtalsterapeut som hjälper andra med tobaksavvänjning. Det har jag hört talas om. Bra utbildning, man blir först Psykolog. Jättefint jobb. Lite likt Socionom kanske? Ja. Nä.. vet du, jag har ingen aning alls. Helt blank. Inga idéer. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar