måndag 30 november 2009

Osnygg.

Grandesign hos Skrytfamiljen

Granstatus år 2000 (just ihopflyttade):
Granlöst.


Granstatus år 2001
(just inflyttade i ny lägenhet):
Granlöst.

Granstatus år 2002
(just inflyttade i kollektiv):
Ful plastgran a la skabbräv.

Granstatus år 2003
(just inflyttade i nyköpt lägenhet. Höggravid):
Finare gran, blått tema.


Granstatus år 2004
(första julen med Tage):
Överstylad gran, silvertema.

Granstatus år 2005
(just inflyttade i nyköpt lägenhet. Höggravid):
Guldtema.

Granstatus år 2006
(just inflyttade i nyköpt radhus. Två småbarn):
Minimalistiskt. Guld och Rött tema med plastbollar.

Granstatus år 2007
(fina granen brinner upp i garagebrand):
Mindre gran med vitt tema.

Granstatus år 2008
(nyfödding i huset):
Rött barntema. Smällkarameller och kristyr.

Granstatus år 2009
(tre barn. Varav två i pysselåldern):
Kaostema. Teckningar, glada hälsningar på post-its, piprensare och paljetter.

Vi vinner inte Årets gran 2009.

4 kommentarer:

  1. OK då, men titeln Årets gran(ne) är ni nog nominerade till.... Tror att ni har en rejäl vinstchans :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det kändes som att ni har många ungar! :)
    I år ska jag alltså njuta av att få pynta den själv med vackra saker, sen går det utför, ungefär så eller?

    SvaraRadera
  3. Anita - Njaaa, jag känner mig tveksam där. Jag har varit lite väl duktig på att få golvhjälp och låna socker... ;)

    Knaada - Absolut exakt. Japp.

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag tycker att kaostema är det finaste grantemat. Har inga egna pyssliga barn så jag bjuder in mina vänner på pyntfest, häller i dem en hel del glögg och låter dem skapa piprensarpynt så att det står härliga till.

    SvaraRadera