tisdag 24 november 2009

och lite nervöst Twitter.

Efter vaccinationen säger läkaren/sjuksköterskan/galningen "Ja, med tanke på att din son inte hunnit äta ägg i så stor utsträckning vore det bra om ni stannade på vårdcentralen en stund om han skulle få en allergisk reaktion. De kan likna de reaktioner som förekommer vid nötallergi. Man sväller upp i halsen och får svårt att andas."

Kunde han inte sagt detta INNAN (hade gått hem och satt Pom på seriös äggdiet i sånna fall). Hu! Här trodde jag att man var home safe efter senaste pannkaksätarfiaskot.

2 kommentarer:

  1. Mig frågade de; Jaha han har väl frossat i pannkakor så ni vet att han tål ägg. Jag svarar; Ja då (skrattar lite nervöst). Faktum är att det var en lögn som var knäpp för Wilmer hatar pannkaka. Spottar och fräser åt det. Varför ljög jag om det? Idiotiskt. Fast han är ju faktiskt två år så jag vet ju att han tål ägg, han har ju ätit vanliga kokta sådana. Trodde kanske inte att han skulle få vaccin om han inte gillade pannkaka (???????)Hoppas er lille sötis får må bra och sova gott i natt. Jag hoppas även att min lille gör det eftersom jag är ensam hemma.

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen pannkaka - inget vaccin! Det hade varit en snygg regel.Hoppas du fick sova!

    SvaraRadera