onsdag 18 november 2009

Dumma vaccination.

Idag gjorde jag det mest förbjudna inom radhusboende-världen. Nej, jag spelade inte ashög "jag måste ringa Carina" eller snodde tidningen ur grannens brevlåda. Jag körde fram bilen till vår ingång. Hu! Det är det ABSOLUT värsta. Förväntar mig arga lappar och ilskna blickar i en vecka framöver. För jag körde nämligen inte bara fram för att lasta ur matkassar eller annat tungt, jag parkerade bilen där. Jo jag lovar! Skrytmorsan is living on the edge idag.

Vadan denna rebelliska handlig? Jo, på 45 minuter gick jag från vanlig Skrytmamme-status till nittioåriga-på-hemmet-Frigolita. Hela kroppen bara klappade ihop och började värka. Med krum rygg borde man få parkera nära sitt hus, typ handikapparkering.

Började seriöst nästan gråta när jag skar ost till Poms macka nyss. Vinklingen på handleden skickade mig tillbaka till föda barn-smärtor (ok, nu överdrev jag lite. Men bara lite).

Förutom detta trista hände två otroligt trevliga saker också.
- Jag mötte en bil med registreringsskylten "HEJ". Naaaaaw!
- Jag mötte en två meter lång farbror med regnrock, sydväst och prickigt paraply. Naaaaaw igen!

4 kommentarer:

  1. Det var nog inte vaccinationen utan åldern ska du se! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja. 29 är en KRITISK ålder. Precis på gränsen liksom. Har nog fallit över strecket...

    SvaraRadera
  3. Din stackare. Jag reagerade inte på sprutan mer än en enorm (jo jag lovar typ 10 cm i diameter)bula på armen. Hoppas du kan sova när lilleman sover. Det måste ju ha med åldern att bli glad när man ser bilar med HEJ, såg en förra veckan, en svart skåpbil. Jag stannade som ett barn och ropade dit Krister, han tyckte inte det var lika kul som jag. Kul att vi försöker hitta barnasinnet inom oss.

    Själv sitter jag hemma och funderar på om man kan vräka i sig massa onyttigheter nu när man lix kommer åka på magsjuka?

    Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Klart man ska äta just innan magsjuka. Massor!
    Tack för "kryat", detsamma till er!

    SvaraRadera