tisdag 10 november 2009

Geni

Nu när vi sjunger "Klappa magen, klappa kinden" osv så hänger Pom med på rörelserna. Otroligt skärpt unge.



Klappar magen litegrann

Jag tog fram Universitetskatalogen och frågade vad han var intresserad av, om han nu skulle hoppa direkt från dagis till högskolestudier.

- Pom, har du lust att bläddra lite i katalogen här?
- Gläk bapplapp.
- Du, Pom.. bläddra lite. Nej.. alltså bläddra, inte äta!
- Bappelibapp.
- Men.. lääääääs! Inte äta!
- *gnag*
- Förbaskat. Då kommer du ju inte få någon utbildning heller!
- Blupp.
- Titta inte på mig sådär. Det är inte mitt fel, man MÅSTE ta tag i sånthär i TID i dagens samhälle. Annars sitter man där.. utan jobb. Är det det du vill?
- Fnurk.
- Jag tänker inte prata med dig när du är på det här viset...

Ja. Samtalet var ju inte precis tillfredsställande Men, jag tror kanske att magklapparna tog musten ur honom. Ska försöka ta upp katalogkikandet i morgon igen. Då, då ska han få kryssa alla tänkbara alternativ och kanske gradera ett till fem vad han helst vill plugga.

2 kommentarer:

  1. Tipsa honom om vindkraftsingenjör. Hörde att det var ett sug efter sådana typer. Annars så har vi ju alltid den kära vården som behöver alla stjärnor de kan få! :-)

    SvaraRadera
  2. He he, smart kille!

    Tack för titten på min blogg!

    Kram ylva

    SvaraRadera